Nothing is Impossible


I'm The Sweet Owner

Background 1 Background 2 Background 3


Blog Archive


Contact Me

: Your Facebook
: Your Twitter
: Your Instagram
: Your Blog

Credits

© 2013 - Full Template by Meiza Maulida the basecode from Arrien Amani and Anugerah Salsa. The sweet header is Amatullah Mufidah. And the lovely helper is Aminah Hafidzatunnisa. Cute icon from Pixel.
I MISS HIM :')
Wednesday, May 7, 2014 | 0 Possible[s]
Assalamualaikum,

 hai, lama tak update kan, haha, bukan apa, mood menulis baru bertandang, haha. Pejam celik dah masuk bulan lima kan, sat ja masa berlalu, sebenarnya banyak benda sangat saya nak kongsi, okay first of all, saya nak kongsi pasal satu benda yang saya takkan lupa seumur hidup saya.

I MISS HIM.

Tajuk macam saya rindukan seseorang kan, yes, exactly, I do miss somebody.

Kisah bermula pada 20 April 2005. 9 tahun yang lepas, ketika saya berusia 10 tahun, tahun 4 di Sekolah Jenis Kebangsaan (cina) Chung Hwa, Sik. Lebih kurang jam 10 pagi, kawan abah ambil saya kat sekolah, saya dengan blur nya ikut ja, masa tu dah seminggu abah masuk hospital, saya cuma syak abah kena hantar ke hospital Alor Setar, thats why kawan abah mai ambil saya, sebab mungkin balik satgi takda orang ambil. Sampai ja kat hospital, kawan kakak saya pulak mai jemput saya, dalam hati saya kata 'tikah tau mana wad abah, setiap petang tikah mai sini, kenapa nak excort tikah pulak harini?' tapi cuma dalam hati jelah. Haha! Then sampai ja kat wad abah, saya nampak ramai sangat orang, benda pertama saya nampak, kat hujung wad, ada mama dengan kakak sulung saya menangis teresak esak, saya tak faham lagi kenapa,tapi hati dah mula cuak. Sampai ja kat katil abah, saya dah faham, kenapa saya balik awal, kenapa saya diexcort masuk wad, kenapa mama dengan kakak menangis kat hujung wad, masa tu saya tak nampak apa dah, saya cuma nampak kakak kedua saya, saya terus peluk dia, seerat yang boleh, saya menangis, kakak bisik kat telinga saya, ,abah dah takda tikah.' kakak bagi saya surah Yasin, baca, tenangkan hati. Lepas tu saya balik rumah tukar baju, pakai baju kurung, bila saya balik semula ke hospital, jenazah akan dimandikan, semua  dah makin ramai, selesai mandikan, saya naik van jenazah ke Masjid Kampung Raja, Sungai Petani, untuk pengebumian. Saya sebak sangat dalam van, tak henti henti menangis sambil baca Yasin, sampai ja masjid, orang dah penuh, saudara dari merata semua dah datang, saya tak ingat apa waktu tu, lepas solat jenazah, buat kali terakhir saya cium arwah. Waktu tu memang saya nak menangis, bila tengok muka suci arwah, saya tahan, saya cium arwah buat kali terakhir. Budak umur 10 tahun dah kehilangan abahnya. Budak ni sangat manja dengan abah dia, dia memang takleh berpisah dengan abah dia, sampai kakak-kakak dia panggil budak ni ekoq abah, pi mana ada abah ada la budak kecik ni.

Abah, tikah rindu abah, budak kecik ni rindu sangat kat abah, dah 9 tahun abah tinggal kami empat beradik, abah tinggal mama. Mama setia dengan abah, dia jaga kami dengan tangan kaki dia sendiri, dia sangat kuat, dia mampu jadi abah dan mama untuk anak-anak dia. Betul, perancangan Allah lagi sempurna, walaupun abah tinggal kami, mama tetap mampu jaga kami. Kalau abah boleh nampak, mama dah pi buat haji tahun lepas, dulu mama nak pi dengan abah, tapi tak sempat, mama pi seorang ja, anak-anak abah pun dah besaq. Kak chaq dah kahwin, dah ada seorang anak lelaki, Kak Anur pun dah kahwin, ada dua anak, nak masuk tiga dah, Kak Uni pun dah grade degree, dah kerja, tunggu masa ja nak kahwin, tikah pulak dah masuk U, dah habis belajar kat sekolah agama. Hujung tahun depan, kalau diizinkan, tikah habis diploma, lepastu tikah sambung degree. Anak-anak abah takla sehebat anak orang lain, tapi tetap cuba jadi hebat untuk mama. Tikah dah tak manja, tikah dah boleh pi mana-mana naik bas, sekarang dah ada lesen kereta moto, tikah tak manja dah. Tikah dah boleh berdikari, takmau susahkan mama, Semua anak abah rindukan abah. Semua anak abah sayang sangat kat abah.

Nasihat saya, yang masih ada abah ayah bapak papa daddy semua tu, hargai mereka selagi mana mereka masih hidup, jangan sampai jadi macam saya baru menyesal, tak guna. Selalu minta maaf, jaga hati dan jaga mereka sebaik mungkin.

Okay, mata dah basah, need to go, lagi banyak tulis, lagi sakan mata ni, bye! Be yourself, keep smiling, XOXO!