Nothing is Impossible


I'm The Sweet Owner

Background 1 Background 2 Background 3


Blog Archive


Contact Me

: Your Facebook
: Your Twitter
: Your Instagram
: Your Blog

Credits

© 2013 - Full Template by Meiza Maulida the basecode from Arrien Amani and Anugerah Salsa. The sweet header is Amatullah Mufidah. And the lovely helper is Aminah Hafidzatunnisa. Cute icon from Pixel.
hlovate
Friday, April 4, 2014 | 0 Possible[s]
Assalamualaikum, Salam 1UiTM, Salam 1Malaysia.

HLOVATE




Yes, I like this writter. Very impressed. The novels all written by Hlovate i've read and I very addicted with Hlovate. bajet speaking sat. haha! Tumpang lalu, saya nak cerita sikit pasal minat saya. Okay mostly girls mesti suka baca novel kan? Normal la tu. Saya pun suka, but not all kind of novels. I just read Hlovate's novels. Novel dia tak dapat dinafikan banyak sangat manfaat, bukan cerita biasa, berdasarkan pengalaman, bukan jalan cerita biasa yang akhirnya hero kahwin dengan heroin ataupun hero mati ataupun heroin mati ataupun dua dua mati, tak! Novel yang merubah persepsi masyarakat Melayu yang kononnya setiap orang yang mempunyai masa silam yang hitam tak mampu mempunyai masa depan yang cerah. Everybody has a past, everybody lives a present and everybody deserve a future :) Novel yang mengajar remaja cara mengenali, mendalami dan menyayangi Islam. Tipu la kalau cerita dalam novel ni takda percintaan, yes, ada, but for me, jalan ceritanya yang sangat menarik.


Rooftop Rant

Salah satu karyanya, Rooftop Rant, seorang gadis tomboi yang anggap  "sometimes family are like strangers and strangers are like family" boleh berubah menjadi seorang muslimah dengan paksaan. There's always first step in everything, right? Mula-mula paksaan, lama-lama, keikhlasan tu akan muncul dengan sendirinya.


Saya ada tertarik jugak dengan salah satu karya Hlovate, Contengan Jalanan, yang menggabung dua kisah dalam satu novel, sangat menarik! 


A man who decide to change on 12th die on 11th......

Satu ayat boleh membawa erti yang sangat besar dan mendalam. Mati itu pasti, masanya akan tiba. Berubahlah, walaupun payah. Ayat ni sangat mendalam maksudnya dimana seorang manusia mati sebelum sempat dia berubah.


Ini yang saya kata satu novel combine dua cerita. Sagat unik! Depan belakang cover lain.

"Ini hanya sekadar contengan perasaan, contengan pengalaman yang mungkin buat kamu bosan. Tiada plot, tiada seni. Bukan untuk mereka yang tak mengerti. Ini, memori manusia-manusia itu. Ini, hantu masa lalu"
"Contengan perjalanan yang dituliskan tanpa perancangan untuk kenangan, masa depan. Ada senyuman dan ada rasa bosan. Itu namanya, kehidupan."-Hlovate_Contengan Jalanan

To be judges of what you were is just unfair as a butterfly judged while it was a catterpillar

Ni salah satu ayat dalam karyanya, Anthem. Sangat menarik cerita ni. Bila dah baca semua novel dia, baru faham kesinambungan semua novel, saling berkait, ada terselit watak yang sama. Kreativiti yang unik, tak semua writter boleh hasilkan karya unik macam ni. Saya cadangkan kalau salah satu novel dia jadi inspirasi untuk drama atau filem pun rasanya lagi menarik. Hee, hanya cadangan.
         Setakat ni saja untuk post kali ni, bawah ni ada lagi gambar buat tatapan you alls. Be yourself and keep smiling. XOXO  :)