Nothing is Impossible


I'm The Sweet Owner

Background 1 Background 2 Background 3


Blog Archive


Contact Me

: Your Facebook
: Your Twitter
: Your Instagram
: Your Blog

Credits

© 2013 - Full Template by Meiza Maulida the basecode from Arrien Amani and Anugerah Salsa. The sweet header is Amatullah Mufidah. And the lovely helper is Aminah Hafidzatunnisa. Cute icon from Pixel.
KISAH TRAGIS MENYAYAT HATI MENUSUK KALBU.
Tuesday, May 13, 2014 | 0 Possible[s]
Assalamualaikum!

Alkisah bermula....................

Mei 1995.

Pada 13 Mei 1995, 19 tahun yang lalu, lahirlah seorang puteri dalam sebuah keluarga bahagia, mereka memberi nama NURUL ZAYANAH BINTI YAHYA.

18 tahun kemudian....... (2013)

Saya mula perasan kewujudan dia di UiTM Seri Iskandar, Perak, LIBK untuk bakal-bakal komander. Tu pun dia yang tegur saya dulu,
 "ehh aku macam kenai la hang ni, dulu hang sekolah mana?"
"aku sekolah menengah kebangsaan agama sik dulu, awat?"
"patut la, sekolah dekat sik, aku orang sik, dulu sekolah rendah sik, muka hang macam familiar la."
"ooo org sik, aku dulu pernah KAFA(mengaji petang) kat sekolah sik, masa darjah 3 sampai darjah 5, ala, budak sekolah cina tu,"
"ooo hang ka, patut la familiar, mmg aku kenai la, tapi tak pernah sembang ja, duk tgk dari jauh sebab hang ja satu-satunya budak sekolah cina pi ngaji petang kat situ."
"ha, betoi, hihi."
"lagi satu, hang penah pi tuisyen BI kat shadani kan? masa tu hang masuk dah lambat, selalu pakai skirt blablabla...."
"ha aku la tu, hehe, tak sangka boleh jumpa kat sini." (dalam hati, tak sangka ramai jugak kenai aku masa sekolah rendah dulu)

Dipendekkan cerita,

 Sembang punya sembang sampai kena marah semua ada, jadi semakin akrab, bila dah jadi komander, semua event join, semakin dan semakin akrab, otak sekepala gila-gila, perangai tak senonoh semua ada, muka taktau malu pun ada jugak sikit, dan sampai sekarang (13 Mei 2014) bertambah akrab sampai ada yang panggil kembar.

Hari ini, tanggal 13 Mei 2014, seorang puteri pakcik Yahya sudah membesar, menjadi anak yang solehah, adik dan kakak yang bertanggungjawab, yang sedang belajar menjadi matang dalam kehidupannya, yang sedang merangkak mencari ilmu di dunia Allah yang luas ini, juga sedang belajar tentang erti persahabatan. 

Saya takmau beletiaq panjang dah kat dia, sebab rasa dah banyak beletiaq dah kat wechat, instagram, whatsapp, twitter semua ada, kat fesbuk ja dak lagi, sebab nak post sekali dengan blog ni. Kami pernah janji takmau jadi kawan baik, sebab takut diakhir nanti kami bergaduh, bermusuh, dia kawan yang memahami, cuma kadang-kadang tu mesti la ada salah faham kan, manusia tak pernah sempurna, tak lari dari kesilapan, fikiran masih belum cukup matang, tapi, terus terang saya cakap, saya harap sangat persahabatan kami sampai ke syurga, saya sangat susah nak ada kawan baik sebab tak semua boleh memahami saya, yang agak angin, pemarah, tak penyabar dll. Tapi, takdir Allah tak mampu kami elak, kami tetap berkawan rapat, sampai ada yang kata kembar, tak boleh berpisah, belangkas, semua ada. Yang paling lawak ada pulak yang tanya, macam mana suau hari nanti ditakdirkan hampa dua jadi madu? Mau pening kepala si suami nak melayan kerenah kami, dua-dua suka naik angin, mulut pot-pet, suka hingaq, ha jenoh, tak mungkin. HAHA! Mintak dijauhi, saya sangat tak suka bermadu, huhu.

Zai, again and again, HAPPY BORNDAY, May Allah ease you and always bless you, everytime and every second. Belajar menundukkan ego, belajar menghormati orang lain, jadilah hamba yang sentiasa tunduk akan perintah sang Pencipta, jadilah anak yang menjaga hati kedua orang tuanya, jadilah sahabat yang mengajak kepada kebaikan, belajar sampai sem 5 bagi kita grade sama-sama. Jangan sia-siakan satu sem, faham?! Kalau saya tak masuk komander, memang saya takkan jumpa dia balik, memang saya takkan kenal dia, terima kasih Allah, berikan hambaMu sahabat sepertinya. Moga persahabatan kami terpelihara dan mendapat keredhaanMu. Yang lain tu biaq saya doa dalam hati ja, HAHA!

Zai, selama kita kawan ni, tipu la kalau aku takda sakitkan hati hang, kan? Jujur ja, mesti ada, so kat sini aku nak mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki, hujung tudung sampai hujung kasut, hati ke hati, mata ke mata, mulut ke mulut, I'M SORRY! haha, dah macam hari raya dah, takpa, nak minta maaf tak kena tunggu raya kan, hehe.

Masuk sem 3 ni, dengan azam, niat dan perubahan yang baru, semoga kita sama-sama berjaya, okay? okay habis dah, huh, lenguh tangan menaip, boleh jadi typewritter dah ni. Okay rasa post kali ni macam kurang best, sebab kering idea, hehe, btw again HAPPY BORNDAY sayang ZAYANAH !! hehe, nak hadiah? tunggu la sem 3 !! muahaha







sebenarnya tajuk tu takda kaitan pun, saja ja ^^

okay, done! for birthday girl. HAHA! okay, keep smiling, and be yourself :) XOXO!